Pilot For En Dag: Crazy Lær At Flyve En Vakseægte Flyvemaskine Eller Helikopter
Pilot for en dag er en af de oplevelser, som flere og flere er blevet interesserede i. Det er dog heller ikke så underligt, for hvem af os har ikke, på et eller andet tidspunkt, dømt om at blive pilot? Sætte sig op i den metalliske fugl og drøne op mod skyerne, hvor man oplever den ultimative frihed og en udsigt, som man ikke oplever nogen andre steder. Det er en sand barnedrøm, der nu kan blive til virkelighed, for med et gavekort til pilot for en dag, kan du lær at flyve.
Har du en ven, der er interesseret i flyvning eller bare elsker specielle oplevelser, så er et gavekort til pilot for en dag det absolut bedste man kan finde på som gave. Det er betænksomt og så er det helt sikkert ikke noget, de får særligt tit. Hvis man også selv bestiller et gavekort, så kan man endda nyde oplevelsen sammen, hvilket blot gør det endnu sjovere.
4 Crazy Bliv Pilot For En Dag Oplevelser

Pilot For En Dag Sjælland
Roskilde / Sjælland – Nawair
6 Timers Pilot Oplevelse På Sjælland
Basal Teori Om Flyvning i Dansk Luftrum
1 Person Som Minimum Er 15 År
Læs Mere Om Pilot For En Dag
Priser Fra 2195,- Pr. Person

Pilot For En Dag Fyn
Svendborg / Fyn – Starling Air
6 Timers Pilot Oplevelse På Fyn
Prøv At Lette En Rigtig Flyvemaskine
1 Person Som Minimum Er 15 År
Læs Mere Om Pilot For En Dag
Priser Fra 2195,- Pr. Person

Pilot For En Dag Jylland
Herning / Jylland – Midtjysk Flyveklub
5½ Times Pilot Oplevelse i Jylland
Plads Til En Valgfri Medpassager
1 Person Som Elsker Flyvemaskiner
Læs Mere Om Pilot For En Dag
Priser Fra 995,- Pr. Person

Helikopterpilot For En Dag
Roskilde / Kolding – HeliCompany
2½ Times Sjov Helikopter Oplevelse
Overtag Pilotens Plads & Flyv Helikopteren
1 Person Som Minimum Er Fyldt 15 År
Læs Mere Om Helikopterpilot For En Dag
Priser Fra 2499,- Pr. Person
Lær Om Flyvning Fra Bunden
Når man skal være pilot for en dag, så er det naturligvis meget vigtigt, at man bliver ordentlig instrueret. Det bliver man heldigvis også, for en erfaren pilot og instruktør står klar til at guide dig gennem din første flyvetur. Før man overhovedet kommer op i flyet, bliver man briefet og undervist i teori omkring flyvning. Det svarer til den instruktion pilotelever gennemgår før deres første flyvetime, så det er alvorlige sager. Den obligatoriske gennemgang af flyet er naturligvis en del af instruktionen. Derefter gennemgås flyet og dets instrumenter, og naturligvis også en sikkerhedsbriefing. Derefter går turen op i luften, hvor instruktøren fortæller hvordan og hvorledes du skal gøre. Derefter bliver styrepinden overladt til dig og du er nu i gang med et styre et fly.
Naturligvis er det forholdende og instruktøren, der afgør hvor meget man kommer til at flyve, men der er i hvert fald lagt op til en spændende oplevelse som man aldrig nogensinde glemmer igen. Hvor mange af dine venner og familiemedlemmer har måske prøvet at styre et fly? Det er med garanti ikke ret mange, så du kan regne dig selv blandt en eksklusiv gruppe af individer. Du er måske ikke uddannet pilot, men du er tættere på en de fleste.
Når flyveturen er overstået, vil man blive grundigt debriefet, hvor man gennemgår flyveturen og hele oplevelsen. Det vil sige at man får en god afslutning og rig mulighed for at gennemgå flyveturen med instruktøren efter endt flyvning.

Sådan Forløber Dagen
Nu ved du en smule om hvad det vil sige at blive pilot for en dag, og vi er da helt sikre på, at du er i hvert fald en smule fristet af oplevelsen. Men før det kommer så vidt, vil du sikkert gerne vide lidt mere om, hvordan tingene rent praktisk kommer til at foregå på dagen og det gennemgår vi herunder. Det kan naturligvis variere fra sted til sted, men i bund og grund er det oftest ret ens.
Men oplevelsen ”pilot for en dag”, får man mulighed for at prøve noget helt unikt, som man sikkert ikke har prøvet før. Man får nemlig selv lov at styre et fly. Du prøvet simpelthen hvordan det er at være pilot. Oplevelsen begynder naturligvis med en velkomst, hvor man tjekker ind og får styr på de praktiske. Derefter vil man gennemgå en grundig teorilektion, hvor man bliver instrueret i de nødvendige ting. Det gælder f.eks. den utroligt vigtige sikkerhedsbriefing. Lektionen svarer til det, som en rigtig pilotelev vil gennemføre på sin første dag, så de er ikke bare spil for galleriet. Flyveren gennemgås minutiøst og man lærer om dets instrumenter. Derefter kommer man op at flyve og undervejs får man så lov at overtage styrepinden. Det er det som det går ud på og det bliver en utroligt spændende oplevelse.
Efter endt flyvning er der en debriefing, hvor man gennemgår dagens oplevelser. Der vil man kunne stille spørgsmål og få mere information. F.eks. om hvordan man selv bliver pilot. Man vil også kunne få lov at kigge nærmere på flyet, hvis man er nysgerrig.

Briefing & Sikkerhed
Når man sætter sig op i en flyvemaskine, så er det vigtigt, at man har en nogenlunde ide om hvad det er man laver. Det betyder ikke, at man skal vide alt, for ellers ville man jo selv være pilot, men det er stadig vigtigt, at man kender til flyets instrumenter, især hvis man selv skal overtage styrepinden. Derfor vil man altid gennemgå en grundig og omfattende briefing før man kommer op at flyve. Denne briefing leder en trygt og roligt gennem en flyvers forskellige instrumenter, hvordan de virker og hvordan man betjener maskinen.
Men skal også gennemgå en sikkerhedsbriefing, så man ved hvordan man skal gebærde sig, hvis noget mod forventning skulle gå mod planen. Det er naturligvis ikke noget man skal være bekymret over, men det er stadig vigtigt, at man får styr på tingene. På samme måde som når man er ude at flyve med et stort passagerfly. Sikkerhed frem for alt.
Sikkerheden er altså helt i top og du er aldrig alene. Den erfarne instruktør er med dig hele vejen og denne er en dygtig pilot, der har styr på alt i flyet. Så du kan altså føle dig helt tryg, hvis du bare gør hvad instruktøren siger og følger dennes anvisninger til punkt og prikke. Hvis det lyder som noget for dig, så bør du ikke tøve længere, men bestille et gavekort til pilot for en dag her hos Gaveavisen. Det er en spændende og sjov oplevelse, der er langt ud over noget du nogensinde har prøvet før.

Pilot For En Dag - En Helt Særlig Oplevelse
Det at være pilot for en dag er noget, som man ikke kommer til at opleve mange gange i sit liv, så det er vigtigt at man sørger for at nyde det. Det at flyve er noget, som taler til os mennesker og har gjort det lige siden vi første gang så fuglene på himmelen. Man kan more sig over, at det kun er lidt over 100 år siden, at et fly første gang lettede fra jorden. Hvad der er sket på den relativt korte tid, er helt ufatteligt. Nu er flyvning en hverdagsting og for mange er det noget, de dyrker i fritiden. Så nu hhar du chancen for at få nogle unikke minutter i luften, hvor du er pilot.
For os almindelige dødelige, der ikke ejer vores eget fly, er denne oplevelse en herlig chance for at nå skyerne. Hvis man selv har drømt om at sidde bag styrepinden og mærke motorens kræfter, så er dette lige det man går og leder efter. Det er spændende, det er lærerigt og så er det en af mange ufatteligt smukke oplevelser i Danmark. Danmark er altså bare smukkest når man ser det hele oppefra. Man kan lær at flyve over hele landet, men hvis du f.eks. er bosat på Sjælland, så er Flyveskole Roskilde et rigtigt godt valg.

Glæd En Du Holder Af Med Et Gavekort Til Pilot For En Dag
Hvis du går og leder efter den perfekte gave til personen, der har alt, så er en tur i en flyvemaskine den perfekte gaveide. Det er med garanti ikke en gave, som man får ret tit og derfor kan man være sikker på, at det er en, der bliver husket i mange år frem. Så tøv ikke, men bestil et gavekort til pilot for en dag. Det er gaven, som er både betænksom og ikke mindst meget original. Der er langt fra et par sokker eller en æske chokolade, til et vaskeægte flyvekursus, hvor man helt selv får lov at styre en flyvemaskine.
Husk at høre godt efter og gør hvad instruktøren siger, så kan du være helt sikker på, at du får en helt fantastisk flyvetur, som du aldrig nogensinde glemmer igen.
Sider Du Ligeledes Vil Synes Om: